Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Sinterklaas!

Week 48 en 49 op de peuterspeelzaal.

Omdat we in deze weken het thema sinterklaas hadden, hebben we ons hiermee veel bezig gehouden. Met het knutselen hebben we ook pieten en Sinterklaas mutsen gemaakt. We hebben in week 48 veel aan voorbereiding gedaan omdat Sinterklaas in week 49 bij ons op bezoek kwam. Wij hadden een stoomboot op de groep die de kinderen mochten beplakken met papier. Dit mochten ze dan zelf knippen of scheuren en hierna op de boot plakken. We hadden ook een stoel voor Sinterklaas en zwarte piet die ze mochten versieren. In week 49 was het dan zover: Sinterklaas kwam op de peuterspeelzaal! Alle kinderen vonden het heel spannend..! Lionne (leidster) en Diny (doet administratie en staat weleens op de groep) hebben voor zwarte piet gespeeld, een bekende van hen voor Sinterklaas. Ze hebben zichzelf voor de tijd geschminkt in de kelder, waar niemand ze kon zien natuurlijk. Toen boven iedereen aanwezig was, ben ik nog naar de kelder gegaan en gevraagd aan de zwarte pieten en Sinterklaas of ze zover waren. Vervolgens ben ik weer naar de peuterspeelzaal gegaan en heb gezegd tegen Gerdy (leidster) dat ze eraan kwamen. Hierna gingen we liedjes zingen zodat Sinterklaas wist waar hij heen moest. De kinderen waren heel erg enthousiast en zongen goed mee met de liedjes. Dit hebben we dan ook vaak geoefend met de kinderen. Toen kwamen ze binnen, sommige kinderen keken heel verbaasd en waren ook even beduusd van alle opwinding. Er waren ook een aantal kinderen bij die het heel eng vonden. Ze waren aan het huilen en bleven het liefst op schoot bij hun ouders. Dit is ook wel begrijpelijk want sommige kinderen zijn gewoon nog heel erg jong. Ik vond het heel leuk om mee te maken, en vooral de reacties van de kinderen zijn gewoon heel mooi om te zien.

Geen opmerkingen: