Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Kusjes geven.


Kusjes geven aan de kinderen op de peuterspeelzaal, dit gebeurt regelmatig door peuterleidsters. De één zal het vaker doen dan de ander, hoe denken jullie hierover? Ik vind een knuffel als een kind verdrietig is, en een kusje als een kind zich pijn heeft gedaan heel normaal. Er komen vaak kinderen naar je toe die dan zeggen 'áu vinger' en als je er dan een kusje op geeft, is het meestal ook weer goed. Maar ik vind dat je als leidster een kind niet iedere keer hoort te kussen als er verder niets met het kind aan de hand is. Als ik later zelf kinderen zou hebben, zou ik dit niet heel prettig vinden als ik mijn kind op de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf zou hebben. Hoe staan jullie hier tegenover, knuffelen en kussen mag en het maakt niet uit om wat voor reden. Of vinden jullie dit alleen in sommige omstandigheden gepast?

1 opmerking:

Mel zei

Hey!

Ik vind dat het eigenlijk wel moet kunnen. Ik snap jouw punt wel maar aan de andere kant, kinderen moeten veel liefde ontvangen. Of dit nu gebeurd door een kus, een knuffel of door een compliment dat maakt voor mij niet uit. ik heb liever dan mijn kind vaak geknuffeld en kusje ontvangt dan dat het zich niet geliefd voelt.

Mijn mening he!
Groetjes