Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Activiteit Sinterklaas.

Bewegen/dansen op muziek!

Ik heb deze activiteit met alle kinderen gedaan die op dat moment aanwezig waren. Dit waren ongeveer 16 kinderen. De kinderen zijn hier allemaal motorisch toe in staat.

Mijn doelstelling voor de groep was:
Om de motorische ontwikkeling, en in het bijzonder de grove motoriek te stimuleren.
Samen op een plezierige en actieve manier bezig te zijn.

Doelstelling voor mijzelf was:
Dat zoveel mogelijk kinderen een keer mee willen doen zodat iedereen gezellig een keer heeft gedanst.
Zelfvertrouwen van de kinderen stimuleren.
Het thema Sinterklaas/zwarte piet nog eens benadrukken.

Hoe ging het?
Ik heb de kinderen allemaal bij mij geroepen en vervolgens iedereen in een kring laten staan. Toen we allemaal netjes in de kring stonden, gingen de kinderen op de grond zitten. Hierna heb ik de kinderen uitgelegd wat we gaan doen en heb daarna gevraagd welk kind als eerste in de kring wilde zitten. Dit wilden meerdere kinderen en heb dus willekeurig een kind eruit gekozen. Iedereen komt toch wel een keer aan de beurt dus dit maakt ook niet uit. Hierna begonnen wij met zingen en daarna heeft S. een kind uitgezocht om mee te gaan dansen. Toen ze klaar waren mocht S. weer gaan zitten en kreeg het andere kind de pieten muts op. Hij mocht nu een kindje gaan uitzoeken om mee te dansen.

Ik heb van een bestaand liedje de tekst wat veranderd, het ging als volgt:
Er zat een klein lief pietje huilend op een steentje
huilend, huilend
helemaal alleen
Sta op pietje lief en droog je traantjes af
kies een kindje uit de kring met wie je dansen mag
Lalalalalalala laa la laa la lalala

De kinderen deden allemaal goed mee, en vonden het naar mijn idee leuk om samen te dansen. Sommige wilden zelfs wel vaker dan 1 keer dus dit is dan wel heel positief, ik vind het ook fijn om te zien dat de kinderen plezier hebben in mijn activiteit.

Benodigdheden:
Eén pieten muts.
En mijn eigen stemgebruik met die van de leidsters.

Geen opmerkingen: