Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Kerst!

Week 50 en 51 op de peuterspeelzaal.



Deze twee weken stonden in het teken van de kerst. Ik heb vrijdags geholpen met het veranderen van het thema in de peuterspeelzaal. Alle versieringen van Sinterklaas hebben we opgeruimd en daarna hebben we de versiering voor kerst weer opgehangen. We hadden ook een echte kerstboom die de kinderen mochten versieren. Hierbij wilden ze dan ook allemaal enthousiast helpen als je ze hierom vroeg. Uiteindelijk was het ook een gezellige en drukke kerstboom. We hadden aan het plafond een net gehangen met lampjes en sterren erin. Heel vaak ging het licht even uit zodat de kinderen de kerstboom en de lampjes konden zien branden. Tussendoor gingen de kinderen kerstliedjes oefenen op de zaal, die we vervolgens met de kerstviering weer gingen zingen. De ouders kwamen de laatste week op de peuterspeelzaal om kerstfeest te vieren. Hierbij zongen we allemaal de kerstliedjes, de ouders kregen een blaadje waar de teksten op stonden. Aan het eind van het zingen mochten de kinderen de kaarsjes uitblazen. Deze hebben we voor de tijd al aangestoken. De laatste vrijdag voor de kerstvakantie hebben we gelijk weer de versieringen van kerst afgehaald omdat na de vakantie gelijk weer het nieuwe thema erin moest zitten. Dit is het thema: winter.

Geen opmerkingen: