Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Moeilijke situatie op stage.

F. pakte mij bij het binnen spelen in een keer bij de hand, en zei dat hij naar de wc moest. Éénmaal bij de wc heb ik hem geholpen met de broek los maken maar toen was hij al te laat. Ik heb hem nog wel even op de wc gezet voor het geval hij toch nog iets moest plassen. F. was toen best wel overstuur en ik heb hem toen gezegd dat het helemaal niet erg is, en dat het een keer kan gebeuren. G. (een leidster) kwam er ook nog even bij om hem te zeggen dat het goed is zo, toen werd hij wel wat rustiger. Ik heb F. de kleren laten zien wat hij schoon aan kreeg van de peuterspeelzaal. Toen ik hem dat wou aantrekken, werd hij weer heel verdrietig. Ik heb met hem gepraat om hem rustig te maken, maar dit hielp niet en het werd zelfs nog erger. Hij was helemaal overstuur en ik kon hem totaal niet rustig krijgen. Toen kwam G. erbij en heeft hem verder aangekleed. Ik heb mijn best gedaan en heb hem zo goed mogelijk geprobeerd te helpen. Er zijn vast wel meer die ook dergelijke situaties meemaken. Ik vind het soms nog wel moeilijk om hiermee om te gaan.

Geen opmerkingen: