Over mij

Mijn foto
Hallo, Ik begin even met een klein intro. Ik ben nu 22 jaar en vindt het leuk om met kinderen te gaan werken. Vandaar dat de opleiding SPW voor mij een makkelijke keuze was. Zit nu in het 2e jaar van de SPW, wil dan later ook graag als leidster op de kinderopvang werken. De leeftijdsgroep 0 tot en met 4 jaar spreekt mij het meest aan. (is ook wel te zien aan de plaatjes op mijn profiel) Vind het gewoon superschattig! Liefs Stephanie

zondag 10 januari 2010

Activiteit herfstboom.


Ik heb passend bij het seizoen op stage de activiteit herfstboom gegeven. Omdat het herfst was, vond ik het ook leuk om hier een passende activiteit bij te geven. Dit is ook iets wat bij bijna alle kinderdagverblijven, peuterspeelzalen etc. gebeurt. Ik heb bij mijn activiteit de kinderen in groepjes van 4 aan tafel laten zitten. Aan de allebei de weerszijden van de tafel 2 kinderen. Dit zodat ik een goed overzicht heb, en goed kan helpen wanneer dit nodig is. Ik had gelukkig nog hulp van een andere stagiaire waardoor dit mogelijk was. Anders had ik steeds maar twee kinderen aan de tafel laten zitten. Ik had de boomstam voor de kinderen al uitgeknipt en op papier geplakt. Ik heb de kinderen vervolgens geholpen met het verf op de handen te doen en toen mochten ze de handen plat op het papier leggen ( hoe ze het zelf wilden) en hierdoor kreeg je de takken van de boom. Toen heb ik de handen schoongemaakt met een washandje, hierna mochten ze de blaadjes erop plakken. Toen was de herfstboom klaar!

Benodigdheden voor deze activiteit:
Bruin papier
Wit papier
Groen papier
Verf
Lijm
Kwasten
Washandjes
Schorten
Schaar
Schoteltjes

Geen opmerkingen: